Skoletur faq

Her finner du alt du må vite om klassetur til TrollAktiv.

Download senter:

FAQ:

Utvikle kommunikasjonsevner og gjensidig tillit gjennom utendørs opplevelser.

Gruppeaktivitetene vi tilbyr utvikler teamarbeid og ferdigheter til problemløsinger.

Utfordrende aktiviteter utvikler selvtillit og trygghet.

Mestre nye ferdigheter og sprenge/utvide individuelle grenser.

Språkferdigheter, lytte og snakk Engelsk med internasjonal personell.

Utvikle gjensidig respekt og aksept gjennom gruppeaktiviteter.

Natur og miljølæring tilrettelagt gjennom aktivitetene.

Delte opplevelser og varige minner.

Det er veldig greit hvis du har klar før ankomst:

  • Egenklaringskjerma
  • Ansvar overnatting og brann skjerma
  • Fordelling av hytter klar

Hvor mange jenter, gutter, damer og menn som blir med. Hvilke aktiviteter dere velger, husk klassen må stå samlet om de samme aktivitetene. Skulle det likevel være noen som ikke ønsker rafting vil disse få tilbud om Mountainbike. Ankomsttid. Ønsker dere full pensjon. Dette kan selvfølgelig endres på underveis, men det hjelper oss utrolig mye å få denne informasjonen på plass så fort som mulig.

Vi setter opp en romfordeling basert på kjønn, dere fordeler elevene i hyttene. Alle må ta med laken, sovepose og hodepute. Vi har 4 enheter med 

kjøkken og bad, disse 4 enheter har totalt 32 senger og krever minimum 1 voksen pr enhet. De andre hyttene er utstyrt med kjøleskap og kokeplater samt det kjøkkenutstyr som trengs

Det er en mulighet for at oppsettet for aktivitetene kan endre seg. Været kan også noen ganger være en utløsende faktor når det kommer til hva som kan gjennomføres av aktiviteter.

Vi anbefaler at dere ankommer TrollAktiv minst en time før den første aktiviteten er satt opp. Altså ca ankomst kl 14:00, første aktivitet starter kl 15:00. Overnattingsstedet er vanligvis klart for innsjekking etter kl 14:00, vi har  plass for oppbevaring av bagasje om dere ankommer tidligere på dagen.

Alle må ha med seg sovepose, laken og pute. Det kan også være lurt å ha med drikkeflaske og matboks til nistepakken. Ta med innesko eller tøfler.

Ved ankomst vil dere bli møtt og briefet. Etter dette vil dere få nøkler til rom/hytter og dere får tid til å finne seng og pakke ut. Det kan forekomme at ovenstående prosedyre ikke gjelder – for eksempel ved sen ankomst.

Deres første måltid vil være middagen med dessert. Kommer dere tidlig på dagen vil vi anbefale at dere har med egen nistepakke. Senest middagsservering er kl 19:00.

Alle rom må være vasket og klare for inspeksjon før nøkler blir levert senest kl. 10:00. Flere detaljer rundt kravene til renhold ved avreise vil du finne i velkomstpakken som dere får utdelt ved ankomst eller dere kan få listen tilsendt om dere ønsker dette. Vi vil sørge for oppbevaring av bagasje.

TrollAktiv gjør sitt beste for å sikre en god standard på overnatting og opphold. Vi trenger deres hjelp til å forebygge skader. Når nøkkelen er signert for, er det ditt ansvar å sørge for at hyttene blir tatt vare på og at ingen unødige skader blir påført. Ved ankomst får dere 1t til å gjennomgå hytter, rom og sanitæranlegg for å sjekke at alt er ok. Er det ikke ok, må dere gi umiddelbar tilbakemelding til oss, slik at dere ikke blir økonomisk belastet ved utsjekk. Vi setter stor pris på deres hjelp i å holde senteret i god stand.

I de aller fleste tilfeller vil dette være fra TrollAktiv. Om dere bor på Neset Camping og dere har en siste morgenaktivitet, vil vi hente dere på morgenen sammen med bagasjen og vil derfor be dere om å avtale henting fra TrollAktiv.

Ved frokost smører dere selv nistepakke og fyller termosen/drikkeflasken etterfulgt av middag med dessert på kvelden. Husk termos/drikkeflaske og nisteboks. Skulle dere likevel ønske å lage deres egen mat, vil dere få tildelt et gjestekjøkken under oppholdet. Det er da deres ansvar å holde dette hygienisk og rent.

Opplysninger om hvem og hva slags allergener må sendes til oss så fort som mulig. Dette gjelder for grupper som har bestilt mat gjennom oss.

Det skal være ro kl 23:00. Det til hensyn/sikkerhet for dere selv i forhold til aktivitetene dere skal ut på neste dag, samt andre gjester og vertsfamilien som bor på stedet.

Alle må rengjøre etter endt opphold. Gjelder også for de som bor på Neset Camping. Dette inkl rydding av søppel i og utenfor hyttene og rundt oppholdsstedet. Spør oss gjerne hvor avfall stasjonen er på plassen. Dersom dere ønsker kan dere bestille rengjøring fra kr 300,- pr hytte og kr 1000,- pr hus/leilighet.

Hos TrollAktiv har vi kode på rengjøringsmidlene våre. 

Blå = all rengjøring eks flater, speil 

Orange = bad, dusj, vask og toalett.

Grønn= gulv

Spør oss når påfyll av flaskene trengs.

Ring: 37 93 11 77

Vi har avfallsstasjoner ute på området. Stasjoner for pant, plast, papp, glass/ metall og restavfall. Spør oss gjerne hvor dere kan kaste dette.     

Dusj. Det koster kr 10,- for 6 min varmt vann.

Paintball kr. 100,-

Våtsko leie kr. 30,- pr par, Håndkle kr. 30,-

BMX sykkel/Scooter kr. 150,- 

Leie av våtsko 

Til vannaktiviteter. Det er mulig å leie våtsko (neoprene sokk) for kr 30,- pr vann aktivitet. Hvis dere ikke ønsker å leie disse er det lurt å ta med et par gamle joggesko som brukes til vannaktivitetene.

Badetøy, håndkle, joggedress, joggesko,(ekstra par til vannaktiviteter) varmt tøy, regntøy, drikkeflaske/termos, nisteboks, laken, sovepose og pute. Vår og høst anbefales ullundertøy/sportsundertøy og ullsokker til vannaktivitetene og hodelykt

For vannaktiviteter:
Badetøy
Ullundertøy og ullsokker (Tidlig vår og sen høst)
Gamle joggesko
Håndkle
Våtsko kan leies for kr 30,- pr par

Vi gir dere:
Rafting: Våtdrakt, vindtett jakke, redningsvest og hjelm.
Kanotur: Redningsvest og vanntett bag.

For landaktiviteter:
Komfortabel tøy
Gode joggesko
Varmt tøy eventuelt regntøy
Snack og drikke
Langt hår må settes opp i hale (Fjellklatring og Klatrepark)

Vi gir dere:
Fjellklatring/Klatrevegg, Klatrepark: Hjelm og klatresele.
Paintball: Kjeledress.

Alle gjenstander som blir funnet i TrollAktiv blir registrert med dato når de er levert inn, og oppbevares i resepsjon. Alle verdigjenstander blir levert til politiet i Evje en gang årlig, ca. 15. november. Alt annet hittegods blir oppbevart hos oss i 14 dager. Deretter blir det hentet og sortert. Verdiløse ting blir kastet. Klær, sko, leker etc. blir samlet opp og sendt til barnehjem (som oftest i Brasil).

*Vi har ikke kapasitet å sendepakke.

Bestill online eller kontakt TrollAktiv i dag.